Gå til hovedinnhold

God påske!



For nesten nøyaktig ett år siden heklet jeg mine første glassbrikker, de kan dere se og lese om her, oppskriften ligger også der. Den gangen ble alle gitt bort i gave, og tanken var å hekle noen til meg selv også. Det tok altså ett helt år før jeg gjorde noe med akkurat det.. :)


Jeg tror det må være påsken som påvirker meg til å hekle disse - for da kan jeg velge og vrake blant nyyydelige påskefarger - både i fjor og i år. Så får vi se hvilke farger og mottaker det blir på glassbrikkene påsken 2014, hihi ;)


Åtte glassbrikker skulle jeg hekle, 2 av hver farge. Og så tar man jo med seg heklingen litt hit og dit, hekler litt nå og da og tankene flyr mens man hekler. Så ta en titt på stabelen over og finn en feil ;)

Ønsker alle en fortsatt herlig påske
 med alt som hører med!
Klem, Gry-Anette

Kommentarer

Hildegunn sa…
Fiiine glassbriketter! Kjekt å bruke som underlag i stedet for tefat! Ser ut til at du har heklet en for mye, men det er jo bare kjekt :-)

Ha en fortsatt fin påske!
Vilken härlig hög med virkat!
Unknown sa…
Så hærlige farger :)

Go påske videre :)
Unknown sa…
Virkelig nydelige!

Ha en fortsatt godt påske :)
Veldig fine! Supre å gi vekk som vertinnegave også :)
Ha en fin lørdagskveld!
Anette
Eveline sa…
Ikke feil vettu... :) Det er bare starten på neste sett :) Herlige farger :)
Flott blogg du har - er fast leser :)
Fortsatt god påske :)
Anna Therese sa…
Flotte og fargerike glassbrikker :)
Ønsker deg en fin dag videre :)
Unknown sa…
Så fine, og samtidig så "enkelt" å snekre sammen noen sånne til f.eks en vertinnegave :)

Husmorspira sa…
Fine og vårlige brikker!
Fant oppskriften din for noen uker siden, og har nå laget over 20 stk! Planen var å gi bort noen vertinnegaver, men er litt i stuss om jeg trenger alle selv :) Hehe...
Lilla til advent, rosa om våren/sommeren og røde til jul :)
Beatemor sa…
Nydelige glassbrikker du har heklet. Digger fargene :-)
Victoria @ sa…
Du har heklet en blå for mye! ;) Ha en god siste påskedag! Du lager så utrolig mye flott! :)
Ingridstua sa…
Søte glassbrikker! Jeg var så heldige å få slike i bursdagspresang hos Blåbærlina i fjor. Og dobbel-lykke da ei venninne var på helgebesøk, og "hermet" etter mønsteret. De gjorde at jeg fikk flere i flere, ulike farger! Hekling er ikke min sterkeste side, så da er det ekstra hyggelig å få så fine "hekla"-ting! Flotte farger på de du har lagt ut bilder av her!
Ønsker deg en flott "etter-påske"uke!

Hilsen Ingrid
Full av Ull sa…
Så søte små glassbrikker! Fine farger du har valgt. Og for et nydelig bilde du har skiftet til øverst i bloggen din! Jeg har vært på hytte med dårlig nett de siste dagene (har til og med sittet et døgn innsperret på grunn av stengte veier og ras), så nå kjenner jeg meg ordentlig klar for en bloggerunde i kveld :D I morgen bærer det avgårde til Tromsø igjen, blir godt å la hverdagen begynne :)
Håper du har hatt en fin påske <3 Vi høres, klem
Så fine farger :)

Håper du har hatt en fin påske i snykovet :)
olaug sa…
Kjempefine! En for mye er aldri feil ;)
Synnøve sa…
Sånn kan det gå! Her er nok en for mye - men hva i all verden gjør vel det?! :)
Lisbeth sa…
Så fine farger:) Liker glassbrikkene dine veldig godt, kanskje jeg får hekle noen etterhvert jeg også ;)
Ønsker deg en fin dag :o)
Bente sa…
Så utrolig søte! :) Fargene er jo bare til å få skikkelig vårstemning av.
Og takk for inspirasjon i forrige innlegg! Jeg var ofte innom The Purl Bee i "gamle dager", men hadde nesten glemt at bloggen finnes. Supert å bli påminnet den nå! :)
Flotte glassbrikker :-) Jeg har omsider prøvd meg på lua di, men i annet garn - koselig om du tar en titt på mi lue også :-D Har linka til deg :-))

Ha det godt - klem Siv
Så herlige de var, må jammen finne fram noe bomullsgarn jeg også... ha en fin kveld, jeg har forresten lagt deg til min liste! ;-)
Blåbærlina sa…
Så fint at du endelig fikk deg noen sånne selv også. Har haklet dem jeg også og gitt bort rubbel og bit, kanskje neste hekleprosjekt?
Fine farger du har valgt :O)
Fant en feil i stabelen din, en heklabrikke i blåbærlinafarge ekstra, hehe... :O)men oddetall er jo fine tall også, sant?!?

Kos deg med hverdag igjen og snart er det faktisk helg igjen og bare ei uke til vi sees ;O)

klem fra meg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Enkle pulsvarmere, med oppskrift

Ett par pulsvarmere blir fort til to par når det er så enkelt :) Etter å ha slitt litt med en engelsk oppskrift med både fletter, hullmønster og en merkelig tommel-løsning...fant jeg ut at det enkle er det beste! Så jeg startet på nytt uten oppskrift og strikket de på enkleste vis. Pynten kom på etterpå, og gjorde susen :) Her er oppskriften hvis noen vil prøve seg: G-Anette's Enkle Pulsvarmere Garn: Nepal fra Drops (ca 60 gram) Pinner: 3,5 Legg opp 32 m. Strikk 2 r, 2 vr i 9 cm. På neste pinne øker du 4 m jevnt fordelt. Fortsett i glattstrikk til arbeidet måler 7 cm fra økningen. På begynnelsen av neste pinne, strikker du inn en kontrast-tråd over 6 masker, til tommel. (se beskrivelse her ) Fortsett i glattstrikk 3 cm til. Strikk 1,5 cm med 2 r, 2 vr. Fell av. Tommel: Plukk opp de 6 maskene over og under kontrast-tråden + plukk opp en ekstra maske på hver side av tommelen = tilsammen 14 masker. Strikk glattstrikk i 2,5 cm, strikk 1 pinne med 1 r, 1 vr. Fell av. Stri

Tovede kosetøfler med oppskrift

Endelig er denne jentas favorittårstid her! Og med den kommer strikkelysten smygende tilbake :) Og hva passer bedre enn å starte høsten/vinteren med gode varme kosetøfler! Oppskriften ble til for et par år siden, etter å ha strikket flere par (etter andre oppskrifter) uten å finne akkurat mine tøfler. Men disse er mine, og nå kan de bli dine også. Og om jeg får si det selv...så sitter de som støpt på foten, hihi ;) G-Anette's Tovede Kosetøfler Garn: Fritidsgarn. 3 nøster offwhite, 2 nøster blå Pinner: 5,5 Tøflene strikkes frem og tilbake med bare rette masker *we like* :) Legg opp løst 50 m med blå, strikk 1 pinne rett. Bytt til offwhite og strikk 17 riller (34 pinner) Sett de 18 ytterste maskene i hver side på hver sin tråd. Strikk 20 riller over de 14 midterste maskene. Strikk så 2 m smn på starten av de fire neste pinnene = 22 riller på midt-stykket. Nå flytter du de 18+18 m (på trådene) over på pinner og fortsett slik: Strikk riller over de 18 første maskene, plukk opp

Snurrelue med oppskrift

 Denne luen har jeg strikket mange av tidligere, og nå måtte jeg bare lage en til :) Jeg holder jo egentlig på med to (...) større strikkeprosjekter så da var det godt med ett lite kveldsprosjekt. Og så hadde jeg noe lysegrått garn liggende som bare ventet på å bli lue :) Jeg vet at denne luen fins i mange varianter, bl.a. har Sandnes Garn en som ligner. Men akkurat denne er min da, og her kommer oppskriften til de som vil prøve: G-Anette's Snurrelue Garn: 2 nøster Freestyle fra Dale.  Pinnenr: 3,5   Legg opp 80 m på p 3,5. Strikk *2 r,2 vr* til arbeidet måler ca 5 cm. (hvis du ønsker en litt "løsere" lue og enda mer baggy kan du bytte til pinne 4 nå) Strikk 2 r, 2 vr, samtidig som du øker 1 maske mellom de 2 rette hele omg = 100 m totalt. Fortsett i mønster slik: *3 r, 2 vr* i to omg. Forskyv så mønsteret en maske, slik at de to neste omg starter med 1 vr og så *3 r, 2 vr*. Fortsett slik med å forskyve mønsteret annenhver omg til arbeidet måler ca 22 cm.