torsdag 2. juni 2011

Litt strikket, litt heklet og MASSE sydd :)

Da var jeg klar for litt ull igjen, til tross for årstiden! :) Og glad er jeg for det, for garnlageret mitt består tross alt av 90 % ull. Disse tøflene har jeg heklet før (her) i brunt. Og jeg kjøpte garn til ett nytt par med en gang for de var så greie å hekle. Jeg startet å hekle med en gang også, men så ble jeg avledet av andre prosjekter ;)

Oppskrift fra Garnstudio og heklet i deilig lilla Eskimo. Disse satt bedre på foten, da jeg gikk ned både i størrelse og heklekrokstørrelse. Tror kanskje jeg hekler litt løst. Forhåpentligvis kan jeg legge disse vekk noen måneder nå, men de blir deilige å ha på når høsten kommer :)

Og så har jeg heklet en liten lue til tøysejenta Anna av garnet jeg fikk igjen etter babytoppen. Brukte ikke oppskrift, så da jeg underveis så at luen ble litt stor svingte jeg inn litt på kanten nede slik at den sitter godt der og den fikk jo da også en uplanlagt baggy fasong :) Garn: Duo. Må bare si det en gang til, fantastisk garn! Og jeg har enda mer igjen i disse deilige fargene.

Litt babystrikk har det også blitt, planen var en lue også men har ikke klart å bestemme meg for hvilken enda. Noe som har tips om hva som sitter godt på hodet til nyfødte? Jeg har brukt dobbel tråd Dale babyull. Jeg begynte å flette båndene, men så kom jeg på den "lure" ideen at jeg heller kunne fingerhekle. Det går jo MYE raskere. Men de krøller seg veldig da, så må nok gå tilbake til tålmodig fletting.

I morgen tidlig reiser hele familien avgårde på messe i Nordkjosbotn (1 time fra Tromsø). Vi har leid campingvogn og skal tilbringe hele helgen der. Det er tivoli, underholdning og aktiviteter for barn så det blir sikkert kjempekoselig! Og så kan jeg og samboer bytte litt på å stå i "salgsbua" mi :) Har fått sydd opp ganske mye småting...

...i tillegg til VELDIG mange luer. Har ansatt ei fantastisk lue-sydame for ett par uker siden, så alt er ikke sydd av meg denne gangen. Men det betyr mer tid for meg til å utvikle/sy andre ting så kortere dager har jeg langt fra hatt. Om tre uker skal jeg på min siste "salgsdag" før sommeren, og da skal jeg prioritere å få småtingene også inn i nettbutikken. I tillegg til en liten avdeling for kreative, med strikketøy-poser, pinne-mapper, maskemarkører og litt annet :) Så dere som spør om jeg syr slike ting på bestilling, snart kan det bestilles fra nettbutikken. Burde kanskje endre navn på fabrikken, hihi ;)

Det har gått i ett den siste uken, men nå blir det avslapping resten av kvelden! :)

Ønsker dere alle ei riktig god helg, og skulle noen befinne seg i Nordkjosbotn så kom å hils på ;)

Stor klem fra Gry-Anette

14 koselige kommentarer:

Frieblonder sa...

Flotte tøfler og flott lue!
Skal si du har stått på med syingen - et riktig så stort lager:) Lykke til med salgsbua! Og god helg!
Hilsen Frieblonder

Snuppesnella sa...

Åååå for noen kjempesøte tøfler ! Tror jeg må hekle slike også.

Fin lue i fine farger.

Marion sa...

Så mye fint du har produsert i det siste da! :) Flinka!

Misemor sa...

Så flott og spennende! Hjelpemeg! Lykke til med messe - er nesten litt misunnelig! På en bra måte selvsagt.

Ei lita farskat pie på bildet over her, fikk meg i et enda bedre humør enn jeg allerede er! Hihi..

Ha en fin kveld og ei fantastisk messehelg!
Klem =)

Synnøve sa...

Jøje meg så mye fint du viser frem! Babylua fra Nøstebarn er absolutt å anbefale, den sitter som et skudd på de små :) Den som heter lettstrikka babylue er heller ikke dum, og djevellua fra Myk start er også like god, så det er mange fine å velge mellom :) Lykke til, og kos deg på messe!!

Guri sa...

u får tid til mye du! Her var det mye fint! '
Lykke til på messa i helga! Klem :)

Tina sa...

Flotte ting du har laga! Skulle nesten ønske jeg kune vært og sett og tatt på tinga dine! :-) Jeg har nettopp strikka nøstebarn sin lue i rettstrikk, den som strikkes som en lang "bølge" og sys sammen i toppen og bak. Den er kjempefin passform på og kan anbefales! :-) God helg! :-)

Ulla-Bella sa...

Flotte tøfler og luer. Så mye du har lagd nå!

hanne sa...

Ønsker deg masse lykke til med messa - her blir det bra salg, tenker jeg! Skjønn heklet lue til sjarmerende jente!
God kveld :)

tulipa sa...

Oj oj for en storproduksjon!! Utrolig mye flott du har laget. Håper salget går strålende! og håper du har hatt en like fin helg som meg!
:)
(betryggende nyheter kommer du med og...;) )

Konemor - Maria sa...

Jøss, som du har produsert! Nydelige heklatøfler og lue og kjempesøt babystrikk. Og utrolige mengder sydd, flinka!

Håper messa gikk fint, kanskje vi får en liten rapport her?

God klem til deg!

tulipa sa...

Venter spent på å høre hvordan det gikk på messen!!?
:)

Qano sa...

ÅÅÅhh! Jippi...GLEDER meg til jeg kan bestille pinneetuier =)

Du er så produktiv at det er helt utrolig! Håper du fikk solgt en masse på messa. Lykke til!

Thatina sa...

Gleder meg til du legger ut pinne-mapper for salg på nettbutikken. Har veldig lyst på slike :D