onsdag 21. april 2010

Strikket, heklet og sydd :)

Hei igjen :)

Dette settet har vært ferdig strikket en stund, men manglet siste finish med festing av tråder og sette i bånd. Har blitt flere slike sett, men dette er det siste på en stund (tror jeg).. Som før, strikket i dobbel Drops merino extra fine. Halsen er en variant av Thermis, luen eget mønster.

Har også blitt ferdig med ett par små-ting. Pannebandet er heklet i Alfa, disse er superenkle og raske og lage! Og perfekt som bursdagsgave til småjenter :)

Kluten ble laget etter å ha besøkt bloggen til http://banglamarie.blogspot.com/ Ble skikkelig inspirert av hennes klut-produksjon. Denne er strikket i dobbel PT Petunia (ville ha den litt tykk) og mønsteret er Banglamaries eget. Har ikke fått testet kluten i bruk, men hvis de er så bra som dere strikke-bloggere sier, så blir det nok flere av denne :)

Og så er jeg endelig i gang med litt sommer-sying! Mønster på hjertene er fra en Tilda-bok. Det prikkete stoffet er fra Stoff og stil og det andre er Tilda-stoff fra Panduro. Har planer om å lage en lenke med mindre hjerter også. Har så mange deilige sommer-stoffer liggende å vente.. Hjertene ble til i går kveld, og når jeg nå først var i gang....

....så ble det noen til ja. Disse mangler fyll og snor, men det får komme etterhvert. Mitt neste prosjekt ligger klart nå, et skikkelig tykt strikket skjerf.... Jaja, det hjelper fint lite at solen skinner og snøen smelter når man har strikkedilla!

Sees snart :)

4 koselige kommentarer:

Maria sa...

Så fine hjerter du syr.
Det så ut som et overkommelig sy prosjekt for meg også.

mimouna sa...

Så mye fint du lager, og du bruker veldig delikate og flotte farger.

Anonym sa...

Utrolig fine ting du lager. Lue/hals settet var kjempesøtt, og jeg kunne tenke meg å prøve på ett selv.. Har du noen oppskrift på denne størrelsen, eller tar du det bare ifra "hodet"? :)

G-Anette sa...

Hei, takk for hyggelig kommentar :)
Lua er min egen oppskrift som du finner her: http://g-anette.blogspot.no/2011/01/strikket-sett-og-sjarm-penal.html

Halsen mener jeg at jeg la opp like mange masker som på lua, og så bare strikket rett opp og avsluttet med en lik vrangbord :)

Lykke til.