Gå til hovedinnhold

Hei igjen!




Det ble litt av en bloggpause dere. Det nærmer seg faktisk to år siden siden sist, men det føles ikke slik da :) Tiden har bare flydd av gårde. Har ikke strikket så veldig mye, men den siste tiden har jeg kommet godt i gang igjen og prosjekter har visst lagret seg underveis for nå er strikkelisten veeeldig lang her…  :)


Denne genseren ble strikket før bloggepausen, men manglet bare siste finish. Jeg så underveis i strikkingen at den ville bli for liten til mottaker, og er den hvertfall det.. Men jeg legger den i gavekurven, det kan jo fort dukke opp en passende mottaker. 


Nå skal vi se om jeg husker detaljene her. Strikket i Nepal fra Drops (det er jeg nesten helt sikker på..) og kan tenke meg jeg brukte pinnestørrelse 4,5. Oppskrift har jeg ikke fulgt, og det kan jo fort være derfor størrelsen ikke matchet mottaker når jeg tenker meg om. Knappeløsningen er forresten hentet fra Pickles sin Oslo-anorakk, en av mine favoritter.


Jeg har to prosjekter på pinnene akkurat nå og det ene er en topp til Anna. Hun valgte farge selv (nei de hadde ikke rosa) og hun har ønsket seg Askepott-armer, dvs puffarmer. Så da må jeg prøve meg på det da, det ser foreløpig ganske lovende ut.

Jeg kjenner at jeg har savnet bloggelivet og gleder meg til å være en del av det igjen! Gleder meg til å besøke 'gamle' bloggevenninner igjen ♥ Hvor hyppig det blir blogging får tiden vise, men jeg er hvertfall i gang igjen. Luefabrikken gir meg hektiske dager, mye reising, herlige kunder og er fortsatt det gøyeste jeg kunne holdt på med! Og siden sist har jeg funnet meg den aller fineste kjæresten også ♥

Klem Gry-Anette

Kommentarer

Anne-Lise sa…
Hipp Hurra!!! Du er tilbake på bloggen!! :-) Har savnet oppdateringer på bloggen din såååå masse!!! Favorittbloggen min altså!! Lager sååå mye flott og lekkert :-) Kjempemange inspirerende kreasjoner.. Gleder meg til å følge deg videre!! :-) Kanskje det dukker opp noen flere flotte oppskrifter etterhvert også? ;-) ♡♡♡
Unknown sa…
HAdde glemt ven du var eg. Må visst ta ein runde og oppdatere meg. Eller kanskje du kan oppdatere i eit nytt innlegg. Greit for nye lesere også det. Greit å ha ein slik genser i lageret. Den finner nok seg ein eier til slutt. Spennende med askepottkjole da. Gleder emg til å sjå den ferdig.
Full av Ull sa…
Å så koselig at du blogger igjen! Nå ble jeg glad :D Vi burde jo fått tid til å treffes en dag, til kaffe og litt strikk ;)
Ingrid sa…
Velkommen tilbake! Har kost meg med alle de gamle innleggene og klassiske oppskriftene dine så lenge, du har helt rett i at 2 år flyr superfort. :)

Hilsen ufostrikk.blogspot.com
Bundingen sa…
For en flott genser! Fine farger og fin fasong. Heldig er den som får denne.
Koselig at du er tilbake! Husker jeg vant ei lita lue hos deg i 2012.
Barnebarnet brukte den mye, og nå er den vel passelig til vårlue for nr to.

Klem fra Ingunn
Catarina sa…
Vad glad jag är för att du är tillbaka!! En av mina favoritbloggar! Catarina
Mie sa…
Hallo og velkommen tilbake! Jeg har savnet deg! Godt å høre at livet er godt og hektisk, akkurat sånn som det skal være. Kjempefin genser forresten. Elsker halsen og fargekomboen. Har alltid likt halsen på osloanorakken, men syns den hetta er litt malplassert. Så dette var en god idé. Gleder meg til å følge med videre!
Birgitte sa…
Så kjekt at du er tilbake!! :) Har vært innom bloggen din flere ganger, i håp om et innlegg.. Så bra at du har funnet lysten til å blogge og strikke igjen. Gleder meg til å følge med videre. Fin genser du viser frem :)
Ina sa…
Så koselig å høre fra deg igjen! Hyggelig å lese at du har det bra med fabrikken, jentene og kjæreste :-) Gleder meg til fortsettelsen.

Superfin genser også, varm og myk!
Ruths datter sa…
Koselig at det ble liv i bloggen din igjen. Ble veldig fin den stripete genseren da. Nepal er et mykt og godt garn.
Klem
Maja sa…
Velkommen tilbake! Har ventet på livstegn på bloggen:)
oldemora sa…
Så kjekt at du er online igjen! Jeg var jo fast leser av bloggen din, det blir jeg fortsatt.
Så godt å høre at det går så fint med deg.
Ha en fin helg med familien.
Hilsen Liv.
Unknown sa…
Nå blei jeg glad! Jeg har savna å lese bloggen din. Den har inspirert meg mange ganger. :)
Irene.
Barwitzki sa…
Hei så hyggelig å lese fra deg igjen, Anette. Jeg fand deg ja - så jeg strikkte dine herlige luksus lua :-))
og lua er en stor favoritt i samlingen.
Gleder meg til å folgere videre.
Ha masse glede og strikkeglede...
Hilsen i nord Viola
Kattipuh sa…
Veldig hyggelig å se aktivitet på bloggen din, du lager så mye fint. Jeg finner masse inspirasjon hos deg:-)
Stine sa…
Velkommen tilbake! Gleder meg til å se hva du strikker frem :)
Gøy å se deg tilbake igjen, flott genser og flotte prosjekt på gang ser jeg, Happy Knitting!
Victoria @ sa…
Koselig at du er 'tilbake, her også! Har savnet strikkeinnleggene dine. :)
Heeeei! :D Så kjekt å se deg tilbake igjen her. Har kikket innom sånn dann og vann for å se om du var i gang igjen. Utrolig kjekt, du har vært savnet. 2 år har likevel gått fort. Høres ut som du har det bra :)

Strikkingen har du ikke latt gå i glemmeboka, nydelig genser til en heldig i vente. Ser frem til å følge deg videre igjen ;)

God helg!
LaLa`s Loft sa…
Jeg har vært innom å sett etter deg, å der var du jaggu plutselig. Jeg ser deg jo innimellom med luene dine på sentrene rundtmkring - ungene elsker luene dine. (Jeg ser ikke klok ut med stramme luer ;) )

Fin genser du har laget her, å flott å ha på lager.

Håper å se flere av dine flotte ting fremover. Og lykke til med kjærligheten :)
LisaM sa…
Dette innlegget har jeg ikke fått med meg! Nå begynte jeg nesten å grine her! Sååå koselig at du er tilbake!!!☺
Visste at jeg ikke skulle slette deg fra siden min;)
Gleder meg veldig til å se hva du strikker fremover:)
Kjempesøt genser-kjekt med litt i gaveskuffen vettu;)
Ønsker deg en god påske:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Enkle pulsvarmere, med oppskrift

Ett par pulsvarmere blir fort til to par når det er så enkelt :) Etter å ha slitt litt med en engelsk oppskrift med både fletter, hullmønster og en merkelig tommel-løsning...fant jeg ut at det enkle er det beste! Så jeg startet på nytt uten oppskrift og strikket de på enkleste vis. Pynten kom på etterpå, og gjorde susen :) Her er oppskriften hvis noen vil prøve seg: G-Anette's Enkle Pulsvarmere Garn: Nepal fra Drops (ca 60 gram) Pinner: 3,5 Legg opp 32 m. Strikk 2 r, 2 vr i 9 cm. På neste pinne øker du 4 m jevnt fordelt. Fortsett i glattstrikk til arbeidet måler 7 cm fra økningen. På begynnelsen av neste pinne, strikker du inn en kontrast-tråd over 6 masker, til tommel. (se beskrivelse her ) Fortsett i glattstrikk 3 cm til. Strikk 1,5 cm med 2 r, 2 vr. Fell av. Tommel: Plukk opp de 6 maskene over og under kontrast-tråden + plukk opp en ekstra maske på hver side av tommelen = tilsammen 14 masker. Strikk glattstrikk i 2,5 cm, strikk 1 pinne med 1 r, 1 vr. Fell av. Stri

Tovede kosetøfler med oppskrift

Endelig er denne jentas favorittårstid her! Og med den kommer strikkelysten smygende tilbake :) Og hva passer bedre enn å starte høsten/vinteren med gode varme kosetøfler! Oppskriften ble til for et par år siden, etter å ha strikket flere par (etter andre oppskrifter) uten å finne akkurat mine tøfler. Men disse er mine, og nå kan de bli dine også. Og om jeg får si det selv...så sitter de som støpt på foten, hihi ;) G-Anette's Tovede Kosetøfler Garn: Fritidsgarn. 3 nøster offwhite, 2 nøster blå Pinner: 5,5 Tøflene strikkes frem og tilbake med bare rette masker *we like* :) Legg opp løst 50 m med blå, strikk 1 pinne rett. Bytt til offwhite og strikk 17 riller (34 pinner) Sett de 18 ytterste maskene i hver side på hver sin tråd. Strikk 20 riller over de 14 midterste maskene. Strikk så 2 m smn på starten av de fire neste pinnene = 22 riller på midt-stykket. Nå flytter du de 18+18 m (på trådene) over på pinner og fortsett slik: Strikk riller over de 18 første maskene, plukk opp

Snurrelue med oppskrift

 Denne luen har jeg strikket mange av tidligere, og nå måtte jeg bare lage en til :) Jeg holder jo egentlig på med to (...) større strikkeprosjekter så da var det godt med ett lite kveldsprosjekt. Og så hadde jeg noe lysegrått garn liggende som bare ventet på å bli lue :) Jeg vet at denne luen fins i mange varianter, bl.a. har Sandnes Garn en som ligner. Men akkurat denne er min da, og her kommer oppskriften til de som vil prøve: G-Anette's Snurrelue Garn: 2 nøster Freestyle fra Dale.  Pinnenr: 3,5   Legg opp 80 m på p 3,5. Strikk *2 r,2 vr* til arbeidet måler ca 5 cm. (hvis du ønsker en litt "løsere" lue og enda mer baggy kan du bytte til pinne 4 nå) Strikk 2 r, 2 vr, samtidig som du øker 1 maske mellom de 2 rette hele omg = 100 m totalt. Fortsett i mønster slik: *3 r, 2 vr* i to omg. Forskyv så mønsteret en maske, slik at de to neste omg starter med 1 vr og så *3 r, 2 vr*. Fortsett slik med å forskyve mønsteret annenhver omg til arbeidet måler ca 22 cm.