mandag 10. oktober 2011

Høststrikk

En myk og god hals ble til etter inspirasjon fra et Sandnes-hefte. (Halsen på forsiden av heftet) Jeg startet på den opprinnelige oppskriften, men syns det ble litt for mye "hull" i den - så jeg fant ett hull-mønster i en strikkebok heller. Dvs at jeg kan dele mønster hvis dere vil ha ;) Jeg likte hvertfall denne, effektfullt men enkelt mønster.

Den er strikket i Easy fra Sandnes-garn på pinne 7. Ferdig på en lang kveld med andre ord ;)
Ser jo disse halsene "overalt" nå i butikkene, og de er så kjekke med at de kan brukes på flere måter.
Overskriften min er Høststrikk, og som dere kanskje ser på bildene over har vi nydelig høstvær med sol. Og på bildene under ser dere grønt gress i bakgrunnen....men på lørdag snødde det altså! :) Herlig!

Har også strikket en lue. Men sukk...jeg klarte det igjen! Å ikke bruke mønster og feilberegne en smule.. Luen skulle bli til Emma (hun valgte farger!), underveis ble den til meg, og til slutt ble den til Øivind...Ja, hva tror dere? Vil min maskuline 192 cm høye samboer gå med en lilla-stripete småbaggy lue? Tvilsomt ;) Den er ikke SÅ stor til meg, men litt nordavind vil nok ta lua med seg :) Den ser kanskje ikke så stor ut på Isopor-Benedicte men hun har ett lite hode ;)

Stinemor lager de nydeligste smykker, armbånd og øredobber. Og for en stund siden lagde hun noen helt spesielle smykker der 150,- pr smykke skulle gå til Rosa Sløyfe. Å kjøpe ett nydelig smykke samtidig som man støtter en god sak... jeg måtte bare :) Smykket har jeg hatt på meg siden jeg mottok det, jeg elsker det! Tusen takk Stinemor, du er så god! ♥

Jeg ser med skrekkblandet fryd at jeg har passert 50 000 besøk på bloggen min! Herlighet så gøy og skummelt! Jeg nærmer meg 200 følgere også, det er helt utrolig ♥. Slike tall må selvfølgelig feires, så om ikke lenge blir det give-away her :)

Ha en fin mandagskveld jenter :) Sees snart!

Stor klem fra Gry-Anette

28 koselige kommentarer:

Smått og stort sa...

Nydelig, nydelig hals! Jeg vil gjerne ha oppskriften hvis du vil dele♥ Så fin lua ble da- synd at den ble for stor til jenta di...
klem fra Sissel

Innestemmen sa...

Lekker hals =)
Mvh Siv

Ingunn sa...

Denne halsen likte jeg, både mønsteret og den anvendelige fargen, så hvis du vil dele mønsteret, er det fint. Likte lua også. Det dukker nok opp noen som vil ha denne. Ha en fin kveld!

Ulla-Bella sa...

Nydelig hals du har laget:) Luen med striper var kjempefin den også:)

Stinemorღ sa...

Åh, du er da søt ♥ Jeg er veldig glad for at du liker smykket! Nå har jeg kun to igjen - det er helt supert! Om et par dager skal jeg overføre til rosa sløyfe, og det gleder jeg meg masse til!!!!

Nydelig hals - den ble skikkelig lekker! Del gjerne oppskrift :)

Ha en flott kveld,
stor klem ♥

Synnøve sa...

Myyye kjekkere med hjemmestrikket hals, da slipper man jo unna den ekle akrylen som florerer i butikkene! Dere er heldige som har så flott høstvær, vi har mer av typen vind, regn og gufsevær. Kanskje vår tur å få sett solen nå?:)

Frihet sa...

Mye flott!!! Jeg også har planer om en hals, men det var den tiden.....

Mirdiz sa...

Halsen ser deilig ut:)
Stine lager skikkelig fine smykker, du fikk tak i et nydelig ett:)

hanne sa...

Så fin hals! Deilig med noe mykt og varmt rundt halsen i disse dager ;-) flott lue og smykke fra Stine, også.

Bebiane sa...

Smart halsklud du har strikket, den er bare smart :-)

lena sa...

Skikkelig flott hals!!! Det hadde jo vært supert med mønster, den var jo absolutt noe jeg kunne tenkt meg å strikke:) Flott lue også, synd den ble stor.

Eli Kristin sa...

Kjempeflott hals, denne var grådig fin.. og jeg har dille på grått! :) Hjelpe meg så kreativ du er, ser på alt du og dine små hjelpere tryller frem. Koselig :D

Blir nok pannebånd-mania a la Stinemor hos meg også om litt, thi-hi!

Fine uka til deg, her er det høstferie.. og høststormer!!

siwi sa...

Halsen ble jo kjempefin! Deiligt og tulle seg inn i på en kald høstdag!

Renathe sa...

Herlig hals, del gjerne! Garnet er jo perfekt til en kosehals, og med oppskrift til akkurat det garnet gjør det jo så utrolig mye lettere ;) <3

Pillan sa...

Her hva det mye fint. Veldig fristende med en hals som går rask å strikke.
Den luen som hva så fin, klart samboen må bruke den, hi hi.
Kjempefine smykker du kjøpt deg, hun er flink, stinemor.
Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
Pernilla

Unn-Therese sa...

Lekker hals! Likte den veldig godt, så jeg blir glad hvis du deler mønsteret:)

Anette sa...

Kjempeflott hals! Herlig farge og mønsteret var kjempeflott!

Lene - The knitting needle sa...

Den halsen ble kjempefin :D

Ann-Katrin sa...

Nydelig hals! Supert hvis du kunne dele mønsteret. Så flink du er å lage forskjellige ting! Hilsen Ann-Katrin

Guri sa...

Likte virkelig halsen din! Og smykket ditt var bare helt supert!

Elins Strikkeri sa...

Superfin hals, tar imot mønster med takk:))

Silje sin blogg sa...

Kjempe fin hals:)

Barbro sa...

Rålekker hals !!

Klem fra meg :-)

Vilma sa...

Nydeligt , luefabrikanten kan bare det der !!

Nu venter jeg så på din give away :-)

snødronningen sa...

Hei så flott hals,vil gjerne ha oppskriften,det er første gangen jeg er på bloggen din og det var utrolig mye flott og inspirerende,så jeg legger meg til som følger,ha en flott kveld,klemmer hege

mettehobby sa...

Nydelig strikk!!! <3

Anonym sa...

superfin hals du har strikket, både farge, mønster, tykkelse og det hele :O) jeg vil kjempegjerne ha oppskriften om du er så snill og deler den :O)
brenin@online.no (har ikke blogg, enda...) mvh NINA

Irene sa...

Den halsen var lekker, blir glad om du deler mønsteret med oss ja :)