Små heklerier og strikketøy-gympose

Har heklet ett par småting siden sist. Dvs jeg har heklet ett par søte små ballerinasko til Anna også, men da jeg skulle ta bilde av de fant jeg bare den ene...men det betyr også at de er i bruk :) Den dukker vel opp en vakker dag (dvs en rydde/vaske-dag tipper jeg) :)

Luen heklet jeg i tynnere garn/krok enn oppskriften anbefalte og valgte voksen størrelsen i håp om at den da ville passe Emma eller Anna. Og den passer faktisk begge to :)

Emma er ikke så glad i den "romantiske" stilen som denne luen har, så akkurat denne blir nok til Anna. Jeg spurte Emma her om dagen hva hun vil at jeg skal strikke, og da svarte hun at hun ønsker seg lester. Sokker heter det vel der sør ;). Får se om jeg samler mot en dag til det, jeg er veldig flink til å strikke bare EN lest ;)

Og så kom jeg over denne oppskriften på panneband inne på Ravelry. (da jeg lette etter noe helt annet så klart..) Kjekt med panneband som hekles "i høyden" slik at man kan prøve underveis og avslutte når det passer. Og veldig fint at det var smalere bak syns jeg. Denne falt i smak hos Emma :) Begge hekleriene er i Duo fra Sandnesgarn på krok 3,5.

Min nydelige lue-modell Adele (fra nettbutikken) sa på siste fotoshoot at hun ville bestille "en slik gympose" hos meg. Gympose..? Aha, strikketøypose kanskje? ;) Den ungdommen altså! Hihi.. Men jeg sa at jeg selvfølgelig kunne sy henne en gympose! Og da var det gjort, hjernen min jobbet i høygir. Hvor stor skulle den være, hvilken lukning, hvilken snor, hvordan feste snor, hvordan regulere snor, hvilket stoff, hvilket fôr... Og det er nettopp denne prosessen jeg elsker! Prøve seg frem, sy, forkaste, sy, forkaste... (det ligger noen strikkepinne-etuier i søpla for å si det slik...)

Jeg ba Adele gå inn på nettbutikken til Stoff og Stil for å velge seg stoff, siden jeg alikevel skulle bestille derfra. Ville at hun skulle få akkurat det hun ville ha. Og om jeg får si det selv (til tross for at hun ønsket seg gympose med "knitting diva" på) så har hun veldig god smak! Hihi ;) Og jeg endte opp med å kjøpe "litt" ekstra. Og så oppdaget jeg da selvfølgelig ett par andre stoffer som jeg bare måtte ha. Og.....helt utrolig..... men det jeg egentlig skulle kjøpe (sytråd til overlock'en) glemte jeg helt av! Noen ganger lurer jeg litt på om navnet "stoff" ikke er helt tilfeldig, jeg blir hvertfall ør og glemsk, hihi. Det endte med ny bestilling neste dag. Lærepenge til en stoff-avhengig :)

Håper du blir fornøyd med gymposen Adele, og takk for herlig oppdrag og god idé!

Jeg var så heldig å vinne 2.plass i Hjerte GO'H Design sin konkurranse. 2.plass Guri? Dette er da virkelig en 1.plass premie! Så mye flott! Tre nøster Karisma garn i yndlingsfargen, to nøster raggegarn i herlige farger. Og så noen nydelige knapper (to av dem har jeg allerede planlagt å bruke til ett spesielt prosjekt) Tusen, tusen takk snille Guri! ♥
Da ønsker jeg dere alle en herlig helg! Sees snart!

Forresten, jeg strikker og innimellom, i fargen rød ;)

Stor klem fra Gry-Anette

Kommentarer

Nydelig! Så mange flotte ting, å jeg som er så glad i lilla;)

Ha en fin helg
Synnøve sa…
Når man trenger noe fint å se på etter en dag med bare vonde nyhetsbilder, er din blogg virkelig fin å besøke! Tenker på alle berørte, dette er så fryktelig!
Nydeleg hue og pannebånd og ein flott gympose! Flott vest og modell i innlegget under og.
Stinemorღ sa…
Du hekler så mye lekkert!

Gympose var en super ide, hihihi :)
- hun er kreativ som så en gympose istedenfor garnpose :) Herlig!
Og for noen flotte crazy ugler!

klem