Litt vinterstrikk

Jeg har strikket et deilig sett til meg selv. Har lenge hatt lyst til å lage en baggy lue i "Thermis-stil" og en kveld i romjulen ble den til. Men måtte jo ha en Thermis til, og nå er den også ferdig.
Litt egen vri på den, da den ikke har åpning oppe. Har brukt dobbel tråd av Drops Merino extra fine på p nr 5. Det gikk med 4 nøster til settet.

Det ble garn til overs, så da fikk størstejenta seg en enkel hals. La opp 60 masker med dobbel tråd på pinne nr 5 og strikket 2 r 2 vr til passe lengde. Luen hun har på seg har jeg sydd nå i vinter, stoff fra stoff og stil.

Har også strikket ett par votter. Hadde noe eskimo-garn liggende som jeg ville lage noe av. Syns egentlig garnet er litt tykt, men det ble faktisk noen deilige votter. Det gikk med litt under 2 nøster eskimo. Mønster fra garnstudio, men som alltid med en egen vri :)

Det var alt for denne gang, og neste prosjekt ligger klart. Fant noen søte tovede engler som jeg har lyst å prøve meg på. Er jo ikke SÅ lenge til jul...

Kommentarer

mimouna sa…
Hei og lykke til med bloggingen! Ser kjempebra ut så langt, du lager mange fine ting synes jeg. :o)

Angående linking så er det helt greit, man trenger vanligvis ikke å spørre om lov. De fleste synes jo bare at det er kjekt å bli linket til. Link i vei du!
Anonym sa…
Heisann.
Koselig å bli linka til :)
Kjempe koselig blogg du har laga med flotte bilder :)
Linker tilbake eg da :)
Mvh Ronille
Fjellrosa sa…
Tusne takk for hyggelig hilsen i bloggen min, flott blogg du har laget deg, og du lager masse fint også, ønsker deg ne flott uke!!!
irenesol sa…
Takk for koselig hilsen, klart du får linke til meg! Bare hyggelig det.Bloggen din er kjempefin. Veldig delikat, får meg nok en gang til å ønske å bytte blogg... Min føles litt sånn "stuck in the 90s" men salle andre har sånne lekre design. Jaja, den er nå min da iallefall, like enkel som bloggeren kanskje ;)))

Du lager mye fint. Thermis er topp, og de pingvinluene er jo helt fantastiske.

Ha en flott uke.

Klem, Irenesol
Frk.Badegakk sa…
Så gøy med ny blogg! Og takk for kommentar i bloggen min. Hyggelig når noen linker så det er det bare å gjøre! Så mye flott du har strikka. Det termis settet var lekkert!
Veronika sa…
Hei G-Anette ;) Du har en super flott blogg ;)Med masse flotte bilder, farger og ikke minst fine oppskrifter ;) Takk for mye fint å se på og en masse inspirasjon. Kommer nok til å følge deg videre ;) Jeg har selv startet med BLOGG men er bare nybegynner i forhold til deg. Ha en strålende Høstferie ;)

Mvh Veronika